De omni tempore. Van trui naar vest.

Ik ben werkelijk dol op sloebertruien. Ik heb het vaak koud, en dan is een lekkere warme trui echt een uitkomst. Bij van driessen stoffen bestelde ik een prachtige perzikkleurige sweaterstof.

Ik ging aan de slag met een patroon van Sofilantjes, namelijk de omni tempore. Het originele patroon is een trui, maar ik besloot het voorpant doormidden te knippen en er een vest van te maken. 

Mijn mooie perzikkleurige stof combineerde ik met witte boordstof en een witte rits.
En het eindresultaat? Ik ben er erg blij mee moet ik zeggen. Op het moment dat je een patroon gaat veranderen weet je natuurlijk niet hoe dat uitwerkt. Maar het is een perfect passend vest geworden.

patroon: Omni tempore van Sofilantjes

Reacties

Populaire posts van deze blog

Joki en Jet voor de tweeling

En nog een vest

Hoera een neefje